Donderdag 17 november 2022
Partnerbijdrage: Wanneer je een webshop, dan is het essentieel dat je pakketje correct en optijd worden bezorgd. Vooral wanneer je de klant een belofte doet dat de pakketten binnen 24 uur thuis worden bezorgd. Des te belangrijker is het dan dat jij de juiste afspraken maakt met de pakketbezorger, zodat dit ook daadwerkelijk het geval is. Een pakket verzenden kun je op een aantal verschillende manieren doen. Je kunt ervoor kiezen om de bestelling in het begin zelf naar een postafgifte punt te brengen, maar ook het laten afhalen behoort tot de mogelijkheden. Maar hoe zorg je ervoor dat jij met je webshop een geschikte vervoerder vindt, die jouw pakket wil bezorgen? Om je een idee te geven waar je als ondernemer allemaal op moet letten, hebben we een aantal essentiële punten voor je hieronder op een rijtje gezet.Zo belangrijk is een goede vervoerder
Als webshop eigenaar kun je nog zo goed je best doen, maar op het moment dat je pakketten structureel te laat worden bezorgd en ook de kwaliteit van de bezorging ondermaats is, zal jij hier als ondernemer op worden aangekeken. Zonder dat de meeste ondernemers het zichzelf vaak realiseren, is de vervoerder en dus ook bezorger een verlengstuk van je webshop. Des te belangrijker dus om goed te kijken naar een partij die bij je past, zodat je zeker weet dat alles op correcte wijze bij de klant wordt geleverd.
Welke wensen heb je?
Tijdens je zoektocht naar een geschikte vervoerder, is het aan te raden te kijken naar de wensen die jij als klant hebt. Stel dat je veel naar het buitenland verstuurd, dan is het handig dat je snel een HS code opzoeken kunt, om probleemloos de zending gereed te kunnen maken voor de vervoerder. Ook kan het zijn dat jij je klanten de optie wilt kunnen bieden voor het leveren tijdens de avonduren. Uiteraard zullen hier extra kosten aan verbonden zijn, maar dit is voor de meeste klanten geen enkel probleem. Bekijk dus goed of en hoe je deze optie zou willen aanbieden. Uit ervaring blijkt dat het net het laatste zetje kan zijn om de klant over de streep te kunnen duwen.
Aanvullende service
Kies je voor een toonaangevende vervoerder, dan is het belangrijk te kijken naar de aanvullende service die deze vervoerder biedt. Zo vinden veel klanten het bijvoorbeeld prettig om realtime te kunnen zien waar het pakket is en wanneer ze deze kunnen verwachten. Het voordeel is dan, dat de klant niet per se thuis hoeft te blijven, maar via de track en trace code kan zien wanneer de bezorger verwacht langs te komen. Uiteraard zal dit niet op de minuut nauwkeurig zijn, maar een tijdsblok van twee uur is natuurlijk een stuk prettiger, dan wanneer het een hele dag betreft. Het is daarom dus ook aan te raden om als webshop serieus te kijken naar deze aanvullende service, want dit kan voor een klant net dat beetje extra zijn, waardoor ze overgaan tot het doen van een aankoop.