Dinsdag 31 augustus 2021
In Bibliotheek Almelo gaat op donderdag 9 september het spreekuur van het Informatiepunt Digitale Overheid van start. Het vindt elke donderdag plaats in het souterrain van 10.30 tot 12.00 uur en de toegang is gratis.Lastig
Heeft u vragen over de overheid? Bij het spreekuur helpt men u verder als u sommige zaken digitaal moet regelen met de Overheid. Het gebeurt steeds vaker op de computer via het internet. Bijvoorbeeld zorgtoeslag aanvragen. Werk zoeken. Een woning zoeken. Een rijbewijs verlengen. Of een afspraak maken bij de gemeente. Daarvoor moet u wel kunnen omgaan met een computer. En een DigiD kunnen aanvragen. Veel mensen vinden dit nog lastig. Maar als u eenmaal weet hoe het werkt via de computer, is het misschien minder moeilijk dan u eerst dacht. Vaak heeft u dan ook sneller antwoord. Soms zelfs meteen.
Snelle informatie
Wilt u iets regelen via de computer en kunt u wel wat hulp gebruiken? Wilt u zelf beter leren omgaan met de websites van de overheid? Of kent u iemand die wel wat hulp kan gebruiken? Ga dan naar het Informatiepunt Digitale Overheid in de Bibliotheek. Hier luistert men naar uw vraag en denkt men met u mee. U krijgt direct informatie waarmee u verder kunt. Of u wordt doorverwezen naar de juiste organisatie. U kunt ook gratis computercursussen volgen. Zodat u voortaan zelf dingen kunt regelen met de overheid via de computer. Kom eens langs. U bent welkom zonder afspraak. U hoeft geen lid te zijn van de Bibliotheek. De hulp is gratis.
Samenwerking
Het informatiepunt is door de bibliotheek opgezet in samenwerking met Avedan Welzijn, Almelo Sociaal en de Gemeente Almelo. Het Informatiepunt Digitale Overheid komt voort uit een samenwerking tussen de Koninklijke Bibliotheek, de openbare bibliotheken in Nederland en Manifestgroep-partijen (Belastingdienst, CAK, CBR, CIZ, CJIB, DUO, LBIO, Logius, Raad voor Rechtsbijstand, RDW, SVB en UWV).
Souterrain Bibliotheek, Het Baken 3
Elke donderdag van 10.30 tot 12.00 uur