Vrijdag 17 mei 2013
Almelo Promotie heeft een wedstrijd uitgeschreven om een logo voor het 'merk' Almelo te ontwerpen. Een onafhankelijke jury bestaande uit de leden van de citymarketing inspiratiegroep beoordeelt de inzendingen en kiest het winnende ontwerp. De winnaar ontvangt publiciteit voor zijn bureau, een geldprijs van 250 euro en een eventuele vervolgopdracht.De opdrachtomschrijving is als volgt: Keep it simple, het doel is een handtekening/beeldmerk van de citymarketingpartners van de stad. De uitstraling moet eenvoudig, modern, herkenbaar en speels zijn. Gebruik in uitingen in het kader van de citymarketingcampagnes voor bewoners, bezoekers en bedrijven (briefpapier, drukwerk, promotiematerialen, website, social media...).
Het moet relatie met de kernwaarden (waterstad, sportstad, landelijke centrumstad, snel van binnen naar buiten) van Almelo hebben. De slogan "Almelo, altijd wat te doen" moet erin zitten, een voorkeur voor het gebruik van een stoplicht, groene en blauwe kleur en passend bij het logo van de gemeente Almelo en de huisstijl van Almelo Promotie.
De sluiting van de wedstrijd is 26 juni om 12.00 uur. Technische details zijn te vinden op www.almelopromotie.nl.







