Zondag 22 september 2024
Wordt ‘Almehoela’ de mascotte voor Almelo? Eerst denk je dat het een grap is maar als je dan verder vraagt lijkt het toch echt serieus. Het gemeentebestuur van Almelo laat de city marketing over aan deskundigen van buiten de stad om Almelo weer meer op de kaart te zetten.
Er lijkt nu te worden gekozen voor de leus ‘Heerlijk Almelo’ en het zou ook een Almelose stadsmascotte moeten komen die de naam ‘Almehoela’ krijgt.
In Almelose ondernemers kringen zoals de CAA en 41 club spreekt men er schande van en gaat het verhaal dat komende week daarover de raad wordt geïnformeerd door het college van b en w. op LinkedIn roept de 41 Club op "dit niet te laten gebeuren in onze mooie stad".
'Stop deze waanzin'
De ondernemers vinden Heerlijk Almelo een "slecht bedachte slogan" en mascotte Almehoela noemen ze een belediging. "Stop deze waanzin en belachelijk slechte city marketing", roepen ze op via LinkedIn.
'Laat dit niet gebeuren'
Volgens de 41 Club kan niemand uit Almelo een slogan en mascotte als deze bedenken. "Maar wel de door de gemeente extern ingehuurde 'citymarketeers'. Inwoners, ondernemers en iedereen die een blauw hart
heeft voor Almelo: we laten dit laten toch niet gebeuren in onze mooie stad! Staan we weer voor schut! Almehoela? Ammehoela!"
'Integraal strategisch citymarketingplan'
De ondernemers zouden uit betrouwbare bron hebben gehoord dat het college van b en w deze campagne van start willen laten gaan op 1 november. Het college zelf schreef op 16 augustus aan de gemeenteraad dat in het stadhuis een "integraal strategisch citymarketingplan" wordt ontwikkeld dat veel invloed kan hebben op de rol van de stichting Almelo Promotie.
Video
41 club publiceerde op LinkedIn ook een video waarin ze stadsmarketing deskundige Huffnagel kort aan het woord laten over het idee ‘Almehoela’.
De komende week zal duidelijk worden of dit plan serieus uit de koker van de Almelose bestuurders komt en tot uitvoering wordt gebracht.
De 41 Club is een groep Almelose ondernemers die maandelijks bij elkaar komt in Het Hookhoes.
Johan de Ruyter