Zaterdag 12 september 2015
Als grote publiekstrekker moet er nog wel iets magisch gebeuren om het Magica-festival tot een eclatant succes te maken. Kosten noch moeite zijn gespaard om het vierdaagse festival uit de grond te stampen. Volumineuze reclameuitingen in de stad en top-artiesten uit de wereld van illusie zijn gecontracteerd.Op de eerste avond was de animo van het grote publiek er nog niet. En dat is jammer want het programma, dat verdeeld over de stad in vooral lege winkelpanden, wordt geboden liegt er niet om. Op straat doen goochelaars voor een handjevol voorbijgangers verbazingwekkende trucs. De rest van het weekend zal de toestroom van het grote publiek de impuls moeten geven tot een vervolg voor dit evenement.
Dat het moeilijk is om vanuit het niets in korte tijd zo'n groot evenement uit de grond te stampen mag geen verrassing zijn. Organisatorisch ziet het er gelikt uit, met programmaboekjes en alle vrijwilligers in speciaal bedrukte T-shirts. Volgens de organisatie moet een deel van de kosten worden gedekt uit de toegangsprijzen van het publiek. De 100.000 euro die de organisatie wist los te peuteren bij de provincie en de gemeente gaat schoon op aan de contracten voor de top-acts en de organisatie-kosten.






