Dinsdag 16 juli 2013
Afgelopen weekend stond de vierde race van de ONK supersport op de kalender. Deze werd verreden op het circuit Zolder in België.Het team vertrok woensdag al richting circuit om op donderdag een circuitdag te hebben met enkele sponsoren. Lesley heeft voorgereden en de sponsoren mochten volgen. Na de eerste sessie waren de meesten ervan overtuigd, niet weer het circuit op te gaan. Gelukkig heeft een goede kop koffie en de bemoedigende woorden van Eric ten Tusscher ervoor gezorgd dat iedereen weer de baan op ging.
Zoals verwacht verliep alles zeer geslaagd en werd met veel vrolijke gezichten en een overheerlijke barbecue de dag afgesloten. Met dank aan Motor Sport School Holland, in het bijzonder Peter den Heijen, zonder hem was deze dag niet mogelijk geweest.
Op vrijdag was het tijd voor de serieuzere training en werd er gezocht naar een goede afstelling. Enkele wijzigingen werden aangebracht, opzoek naar meer grip aan de achterzijde van de motorfiets.
Doordat er veel verkeer op de baan was en het geen geluidsdag was, betekende dat er bij de geluidspalen op het circuit het gas dicht moest, om niet van de baan te worden gehaald. Gelukkig waren er aan het einde van de dag, toch tevreden gezichten en werd de motorfiets klaar gemaakt voor de kwalificaties op zaterdag.
De zaterdag begon vroeg met een vrije training van vijftien minuten. Deze verliep na tevredenheid en werd afgesloten met een achtste plaats. Gezien de aantal rondes die verreden waren met een oud setje banden en de grip die deze gaven, was het team tevreden.
Na de middagpauze stond de eerste kwalificatie gepland. Jammer genoeg verliep deze helemaal anders dan gehoopt, een valpartij in de eerste ronde zorgde ervoor dat het team hard aan het werk moest om alles klaar te maken voor de tweede kwalificatie. Maar door de vroege val was er nog geen tijd genoteerd dus moest er een goede startplek worden veroverd in de tweede sessie. Helaas werd de sessie snel onderbroken door een rode vlag, er werden maar zes volledige rondes gereden, er werd uiteindelijk een twaalfde tijd genoteerd. Niet waarop we vooraf gehoopt hadden, maar een start vanaf de derde rij was nog niet zo heel verkeerd.
Op zondag stond om elf uur de warming up gepland dit was de eerste echte test hoe de motor aanvoelde met nieuwe banden door de val in de eerste kwalificatie en rode vlag tijdens de tweede. Helaas bleek de grip ten opzichte van een oude set banden niks verbeterd. Rond de klok van half drie was het dan zover de start van de race verliep uitstekend en Lesley kwam de eerste ronde al door op een zesde plek. Helaas werd de race onderbroken door een valpartij.