Zaterdag 18 november 2017
Het ambtelijk apparaat van de gemeente Almelo is de winnaar op het gebied van zelfservice zaken. Dat is bekend gemaakt bij een symposium in Apeldoorn waar gemeenten bijeen kwamen over de digitaleisering van gemeentelijke taken. Almelo landelijk voorloper iBurgerzaken
"Almelo is een van de eerste gemeenten die iBurgerzaken implementeerde en is een voorloper als het gaat om selfservice. Op dit moment wordt 74 procent van de geboorten digitaal aangegeven. Ook is het Almelo al gelukt om het digitaal aanvragen van Reisdocumenten mogelijk te maken voor de klant." meldt iBestuur-online.
Klanttevredenheid
Irene ten Seldam, Wethouder met dienstverlening in haar taken in Almelo zegt op de site: “Het vergroten van de mogelijkheden van de klant staat voorop. Het is dan wel mooi als je ook een voorloper wordt. We zijn samen gaan kijken waar digitalisering onze klanttevredenheid zou kunnen verhogen. Bovendien hebben we alle betrokkenen de ruimte gegeven om zaken te verkennen en om fouten te maken. Je kunt immers niet leren fietsen zonder te vallen.
Gouden driehoek
We toetsen alles wat we doen aan onze gouden driehoek: klanttevredenheid, efficiëntie, kostenbesparing. Die drie zaken moeten steeds in goede verhouding met elkaar staan. ”
Hieronder beelden van het feestje in het Stadhuis