Dinsdag 5 februari 2019
Asito en Heracles Almelo gaan tot minimaal 1 juli 2029 met elkaar door. De schoonmaakorganisatie wordt per 1 juli aanstaande voor tien jaar naamgever van het stadion van de club en verlengt tegelijkertijd het huidige hoofdsponsorschap voor de duur van die periode. Nieuwe naam pas op 1 juli bekend
De nieuwe naam van het stadion werd nu nog niet bekend. Dat gebeurt officieel pas op 1 juli. De toekomstige stadionnaam zal recht doen aan die speciale plek, de regio en de bijzondere samenwerking tussen sponsor en club.
Uniek sponsorcontract
Dat hoofdsponsor en club een contract tekenen voor de duur van tien seizoenen is uniek in Nederland en zeldzaam in de wereld. Met de langdurige samenwerking hebben Asito en Heracles Almelo de ambitie om de club, en in het bijzonder het stadion, te laten uitgroeien tot een centrale plek in de regio waar maatschappelijke initiatieven ontstaan.
Een warm hart voor het erfgoed van club en de regio
Asito en Heracles Almelo dragen het erfgoed van club en regio een warm hart toe. De komende jaren laten ze dat zien in maatschappelijke projecten. Rondom de thema’s educatie, gezondheid en welzijn zullen beide partijen zelf initiatieven ontplooien en anderen inspireren mee te doen.
Reacties van Asito en Heracles Almelo
"Asito vindt het belangrijk om maatschappelijke impact te maken en grijpt deze unieke samenwerking aan om dit op nog meer vlakken te kunnen doen.", aldus Remko Stolk, commercieel directeur van Asito. "We doen samen al veel mooie maatschappelijke projecten. In de komende jaren bouwen we deze positie verder uit."
Rob Toussaint, algemeen directeur Heracles Almelo: "Uit deze uitzonderlijke samenwerking spreekt enorm veel wederzijds vertrouwen. Het stelt de club in staat om de sportieve ambities te blijven nastreven. Heracles Almelo is een stabiele Eredivisieclub die met attractief voetbal wil spelen om plek acht tot twaalf op de ranglijst en regelmatig wil strijden voor het behalen van Europees voetbal. Ontwikkeling op alle aspecten binnen de club is daarbij altijd het uitgangspunt."
Luister naar Remko Stolk, commercieel directeur van Asito en Rob Toussaint, algemeen directeur Heracles Almelo.
Remko Stolk, commercieel directeur van Asito
Rob Toussaint, algemeen directeur Heracles Almelo