Donderdag 22 maart 2018
Het treintraject Almelo-Hardenberg scoort een 7,5 in de jaarlijkse OV-klantenbarometer. Dat was 7,3 in 2016. Op bijna alle onderzochte punten waarderen reizigers de lijn Almelo-Hardenberg hoger. Met name reissnelheid (7,7), gebruiksgemak OV-chipkaart (8,3) en zitplaats (8,8) scoren daarin hoog. Daarnaast valt op dat er ten opzichte van 2016 een flink hoger cijfer wordt gegeven voor het item informatie algemeen (7,7).
Op het traject Almelo-Hardenberg (7,7) scoort de punctualiteit aanzienlijk hoger dan het landelijk gemiddelde van een 7,4.
De OV-Klantenbarometer is het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek in het regionale openbaar vervoer in Nederland. Eind 2017 is het onderzoek voor de 17e keer gedaan. Ook dit jaar is het landelijke rapportcijfer, net als in 2016 een 7,6. De OV-klantenbarometer wordt gehouden in 70 onderzoeksgebieden, die samen het gehele regionale openbaar vervoer omvatten.
In een steekproef van 6008 bus- tram-, metro-, treinritten en ferry-overtochten vulden 86.705 reizigers een enquêteformulier in. Het onderzoek is uitgevoerd door I&O Research, in opdracht van CROW-KpVV. CROW-KpVV is onderdeel van CROW, kennisplatform voor infrastructuur, verkeer, vervoer en openbare ruimte.
Het traject Almelo-Hardenberg wordt verzorgd door Arriva.